Опис досвіду

Заявка

Анотація на досвід


В основу побудови змісту й організації процесу навчання геометрії покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності як здатності учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії. Навчання геометрії в основній школі передбачає передусім формування предметної математичної компетентності. Крім того, воно має зробити певний внесок у формування окремих ключових компетентностей, зокрема загальнонавчальної (уміння вчитися), комунікативної (здатності грамотно формулювати і висловлювати судження), загальнокультурної та інших. Формування зазначених компетентностей підпорядковується реалізації загальних завдань шкільної математичної освіти, що здійснюється на всіх ступенях школи.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Саме така діяльність створить дитині умови для її максимального самовизначення й саморозвитку.

Дійовим засобом залучення учнів до навчальної діяльності, до одержання радості від пізнання є навчальна гра, яка має велике значення у задоволенні людської потреби пізнання світу. Найбільш ефективні ігри на уроках тематичного повторення, систематизації та узагальнення отриманих знань, їх закріплення. Саме на цих уроках робота з кросвордами потрапляє на благодатний ґрунт знань, отриманих учнями під час вивчення теми. В процесі роботи з математичними кросвордами збагачується чуттєво-емоційний досвід шляхом засвоєння системних знань, розвивається мислення дитини, її загальна культура, включаючи мовленнєву культуру та культуру спілкування в різних умовах, створюються сприятливі умови для інтелектуального розвитку кожної дитини, розвитку її як особистості, здійснюється індивідуальний підхід до кожного учня, засвоєні знання поглиблюються та об'єднуються в категорії та системи.

Викладання математики не може бути на належному рівні, а знання учнів не будуть досить повними і міцними, якщо в роботі вчителя відсутня система повторювально-узагальнюючих уроків. У процесі повторення пам’ять в учнів розвивається. Емоційна пам’ять спирається на наочно-образні процеси, поступово уступає пам’яті з логічними процесами мислення, що заснована на умінні встановлювати зв’язок між відомими і невідомими компонентами, зіставляти абстрактний матеріал, класифікувати його, обґрунтовувати свої висловлення.

Своєчасне попередження забування шляхом повторення є дуже важливим і разом з тим складним завданням, що вимагає від вчителя значної професійної підготовки. Літератури з організації повторення не вистачає. Важливість узагальнюючого повторення і методичних розробок визначають актуальність цієї проблеми.

Пропонований посібник допоможе вчителям математики ефективно організувати тематичне повторення курсу геометрії для учнів 7-9 класів, внесе елемент новизни, зробить урок цікавим, позбавить одноманітності «повторювальних» уроків, підвищить увагу та інтерес учнів до повторення, приведе до міцного засвоєння знань, що є головним завданням процесу навчання, в який входять сприймання навчального матеріалу, його запам’ятовування й осмислення, а також можливість використання цих знань в різних умовах.

Сподіваюся, що цей збірник кросвордів, який охоплює всі теми курсу геометрії середньої школи, зацікавить вчителів математики області. Він призначений для відпрацювання нових понять і повторення раніше вивчених. Можливі різні варіанти організації діяльності учнів із кросвордами: -розгадати кросворд, заповнивши пусті клітинки (для дітей з початковим рівнем навчальних досягнень можна цю роботу виконувати з підручником); сформулювати питання до слів, які даються учням у заповненому кросворді; заповнити кросворд, у якому виділені певні квадратики. Із літер, що потрапили до них, скласти ключове слово та розкрити зміст поняття; скласти кросворд, застосувавши поняття з теми. Електронна версія посібника допоможе кожному творчому вчителю за потребою швидко змінити закодоване слово в будь-якому кросворді та створити власну презентацію, доповнивши її іншими матеріалами. А для колег Гуляйпільщини робота зі збірником допоможе ще й успішно реалізовувати завдання Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Розгадавши правильно кросворди, діти дізнаються про нові назви вулиць, площ рідного Гуляйполя, мандруватимуть стежками славного історичного минулого та сьогодення рідного краю; матимуть змогу познайомитися з педагогами, письменниками, лікарями, трудівниками сільського господарства, історичними особистостями, знаними далеко за межами Гуляйпільщини. Робота з матеріалами збірника сприятиме вихованню патріотизму, любові до рідного краю, до своєї малої батьківщини, землі своїх предків, допоможе вчителям математики формувати життєві компетентності учнів, готувати їх до життя.



Збірник "Геометрія 7-9. Тематичне повторення в кросвордах"

Комментариев нет:

Отправить комментарий